Dag shift 2, welkom shift 3! - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Roos, Marjolein en Ilse - WaarBenJij.nu Dag shift 2, welkom shift 3! - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Roos, Marjolein en Ilse - WaarBenJij.nu

Dag shift 2, welkom shift 3!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos, Marjolein en Ilse

11 December 2009 | Duitsland, Kiel

Een paar dagen geen internet gehad, dus nu pas een update! So much has happened maar ik zal me beperken.

Een paar dagen terug zei ik nog dat ik wel behoefte had aan wat barre weersomstandigheden. Nou dat heb ik geweten! Gisteren trakteerden de weergoden ons op wat zegenend hemelwater. Niet even een buitje maar fulltime rain.
We werden onder politie escorte Hamburg uitgereden en al vrij snel begon mijn regenbroek te lekken en zat ik in een plasje water dat steeds groter werd. De reis duurde en duurde maar en aan alle kanten lekte er water naar binnen. Zelfs mijn waterdichte handschoenen en jas lekten door. Het was zo ontzettend koud, en mijn scooterbuddy trok het ook steeds slechter. Op een gegeven moment gingen we beide op de automatische piloot. Trillend in een soort tunnelvisie. Af en toe vielen we even in slaap tijdens het rijden. Doodeng! Toen ik mijn buddy helemaal zag shaken heb ik een knop omgezet en ben alleen maar gaan praten tegen d'r om de eindstreep te halen. Daar aangekomen ging het echt niet meer met haar. Ik heb m'n buddy naar binnen gesleept, ontdaan van natte kleren en gelukkig werden we meteen geholpen door personeel en kreeg ze thee, een kruik en een deken. De ambulancebroeder moest er ook nog aan te pas komen. Toch niet voor niks een elektrische ambulance mee! Met mij ging het ook niet zo heel lekker :chinrub: Heel mijn broek bleek nat te zijn vanaf de bovenkant tot aan mijn knieen plus m'n armen. Gelukkig hebben mijn schoenen het wel volgehouden: thanks unfashionable shoes!

Heel raar hoe je zo over je eigen grenzen kan gaan. Ben mezelf wel tegengekomen dus. Aan de ene kant weet ik dat ik een knop om kan zetten maar aan de andere kant weet ik ook dat ik beter moet weten waar mijn grenzen liggen.

Gisteren lag ik dan ook om half 11 in bed en heb ik een heerlijke negen uur geslapen! Dat heeft erg veel goed gedaan en vandaag gaat het stukken beter met me.

Onder politiebegeleiding zijn we vandaag Kiel ingereden en nu ligt Denemarken niet ver weg meer. Nog even volhouden. We can do this!

De tweede shift is net vertrokken, including Roos en Marjolein :( en de derde gearriveerd. Heel bizar hoe snel het gaat. En zo jammer dat we weer afscheid moesten nemen. De sfeer zit er volgens mij al goed in. Ik denk dat dit wederom een supergroep is! Vanavond een feestje joechei joechei en morgen weer een dag!

x Ilse

Verslag uit: Duitsland, Kiel

Roos, Marjolein en Ilse

Wat gaan we doen? 2 weken lang elektrisch scooteren van Den Bosch naar Kopenhagen met 100 jongeren. Onderweg werken de jongeren aan een manifest met een boodschap over klimaat en duurzaam transport. Ilse: 2 t/m 16 december onderweg als teambegeleider. Roos: 2 t/m 6 december onderweg als teambegeleider. Marjolein: 6 t/m 11 december onderweg als teambegeleider. www.theroadtocopenhagen.com

Actief sinds 27 Nov. 2009