Day 11: Last bit of Germany - Reisverslag uit Schleswig, Duitsland van Roos, Marjolein en Ilse - WaarBenJij.nu Day 11: Last bit of Germany - Reisverslag uit Schleswig, Duitsland van Roos, Marjolein en Ilse - WaarBenJij.nu

Day 11: Last bit of Germany

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos, Marjolein en Ilse

12 December 2009 | Duitsland, Schleswig

Na 6 uur slaap (which is great!) gingen de nieuwe roadies helmpjes passen en een proefrondje rijden. Dat ging prima! Na de lecture van Kay van der Linde en Erik van Brugge (derde keer oor mij) gingen we dan echt 'on the road'. In de wachtrij naar buiten ging de eerste al om. Hilarious. Sorry roadie!

Onder politiebegeleiding zijn we Kiel uitgereden en hebben we zo'n 2 tot 2,5 uur gescooterd naar who knows where. Een mooie route langs de zee en door heuvels and stuff. Leuk momentje: de enorm hoge brug waar we overheen gingen en waarbij wij over de middelste baan werden begeleid terwijl we aan beide kanten ingehaald werden door auto's.

Onderweg komen we overal appelbomen tegen. Kaal met appels erin. Niemand ziet het behalve ik en mede lotgenoot: cameraman Boudewijn. Vandaag maar even een topic over gemaakt met de minicams van Danny Rook. Spontaan verdwenen de appelbomen uit het landschap. Murphy's Law. Great.

Ik voel me gelukkig weer back in business! Weer genoeg energie om goed mee te doen en volgens Danny zag ik er goed uit. (en dat in deze ravage die Ilse heet ) Gisteravond tijdens het feestje van de derde shift ben ik flink los gegaan en heb ik weer nieuwe energie opgedaan. Jeej! De derde groep is weer totaal anders dan de tweede maar het is nu al duidelijk dat ze een goed feestje kunnen bouwen. De stemming zat er goed in, en dat al op de eerste avond.

Morgen gaan de de grens over naar Denemarken! Kijk er erg naar uit. Hoewel Duitsland ook niet tegen is gevallen after all.

Nog even genieten. Het is al bijna zondag, bijna maandag en bijna dinsdag! Maar ik leef met de dag. Een totaal nieuwe heerlijke ervaring waarin ik het besef van tijd continu kwijt ben. Een grote expeditie die nu al legendarisch is!

• 13 December 2009 - 10:08

Roos:

Eej chica!
    JALOERS!!!! :D
    Geniet ervan, ook een beetje namens mij.
    Tot dinsdag!!! Dan gaan we r2c spetterend afsluiten!! JEEJ!

Dikke KUS

• 13 December 2009 - 22:10

John:

hey hey meiden,

trek een warme jas aan want het wordt koud!! verder stik jaloers op jullie.

groetjes en tot in Zweden!!

• 14 December 2009 - 16:26

1 Van De Vele Lezers:

Gaaf hoor. Maar je bent naast je besef van tijd ook je besef van Nederlands kwijtgeraakt, zo te zien.

• 14 December 2009 - 18:19

Margreet:

Hoi meiden,

Cool! Wat een gaaf avontuur. Heel veel plezier en succes morgen,

Groetjes,
    Margreet Uppelschoten

• 15 December 2009 - 20:48

Thea:

het zit er bijna op nu. het heeft heel veel indruk gemaakt op alle deelnemers.nu maar hopen dat het aangeboden manifest ook zo'n indruk kan maken op de regeringsleiders. Petje af voor iedereen!

Verslag uit: Duitsland, Schleswig

Roos, Marjolein en Ilse

Wat gaan we doen? 2 weken lang elektrisch scooteren van Den Bosch naar Kopenhagen met 100 jongeren. Onderweg werken de jongeren aan een manifest met een boodschap over klimaat en duurzaam transport. Ilse: 2 t/m 16 december onderweg als teambegeleider. Roos: 2 t/m 6 december onderweg als teambegeleider. Marjolein: 6 t/m 11 december onderweg als teambegeleider. www.theroadtocopenhagen.com

Actief sinds 27 Nov. 2009